معرفی بازیآموزش بازی

بازی فکری کیوبیتس Q.bitz

معرفی و آموزش

در این مقاله به معرفی و آموزش بازی فکری کیوبیتس Q.bitz  پرداخته ایم که شما را دعوت به مطالعه آن می نماییم.

معرفی بازی فکری کیوبیتس

بازی فکری کیوبیتس (Q.bitz) در واقع یک بازی استراتژیک می باشد و اگر بخواهیم این بازی را به مجموعه یا دسته ای از بازی ها متعلق بدانیم قطعا هوش دسته بندی متناسب و برازنده ای برای این بازی فکری می باشد.

حافظه، تمرکز و دقت مهارت هایی است که در طول بازی فکری کیوبیتس به چالش کشیده خواهد شد و در طراحی این بازی مکانیزم‌ های سرعت عمل بالا، شناسایی الگوها و جمع آوری اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند

کیوبیتس با هدف تاثیر بر هوش دیداری و فضایی چالش سرگرم کننده ای برای بازی های تک نفره ، دو نفره و یا با تعداد بازیکنان بیشتر می باشد از دیگر نکات بازی فکری کیوبیتس روش های مختلف انجام بازی است که در هر بازی 3 دور و هر دور سه روش مختلف دارد که با توجه به تقویت مهارت‌های متفاوتی که به چالش کشیده خواهند شد طراحی شده است.

محتویات جعبه بازی کیوبیتس Q.bitz

بسته بازی فکری کیوبیتس (Q.bitz) شامل صفحه‌ی بازی ، 32 مکعب پلاستیکی در دو رنگ، 105 کارت معمای شماره‌گذاری می باشد.

کیوبیتس
محتویات بازی فکری کیوبیتس

بازی فکری کیوبیتس چه ویژگی هایی دارد؟

تقویت مهارت و مکانیزم های بازی کیوبیتس

بازی کیوبیتس را می توان به عنوان یک بازی فکری موفق در زمینه هوش دانست که به خوبی در تقویت هوش فضایی _ دیداری، تقویت هماهنگی چشم و دست و افزایش توانایی حل مسئله  ذهن شما را به چالش خواهد کشید.

گیم پلی و تعداد بازیکنان در بازی کیوبیتس

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این بازی امکان انجام آن بصورت تک نفره ، دو نفره یا بصورت گروهی می باشد، در واقع طراحی بصورتی می باشد که شما به عنوان بازیکن صرفا محدود به انتخاب یک گیم پلی نیستید و در شرایط مختلف این سرگرمی گزینه خوبی برای ایجاد هیجان بصورت فردی و رقابت گروهی می باشد که در ادامه بیشتر در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

همچنین اگر بخواهیم در ارتباط با فضا و احساسی که  حین انجام بازی تجربه خواهید کرد قطعا با توجه به تم و بک گراند بازی که نیازمند سرعت عمل بالایی می باشد و همچنین  ریتم تند انجام مراحل سه گانه هیجان و جذابیت آن قابل انکار نیست.

شرایط سنی در بازی کیوبیتس

بازی فکری کیوبیتس از جمله بازی هایی است که در هر رده سنی امکان تجربه ای لذت بخش و هیجان انگیز را برای بازیکنان فراهم می کند، در واقع با توجه به سه روش مختلف بازی که با در نظر گرفتن نحوه به چالش کشیدن ذهن و مهارت های فکری طراحی شده و سرعت تند و ریتم بازی به گونه ای است که برای رده 6 سال به بالا امکان انجام این بازی وجود دارد.

آموزش بازی فکری کیوبیتس

اگر بخواهیم بصورت دو نفره به انجام بازی کیوبیتس بپردازیم باید هر نفر به عنوان بازیکنان یک تخته بازی و 16 مکعب همرنگ را برداریم.

کارت های معما در وسط قرار داده می شود که با توجه به آن کارت باید به چیدن مکعب های رنگی بپردازیم. نکته مهمی که در اینجا وجوددارد کارت های الگو می باشد که در واقع این کارت ها راهنمایی انجام مراحل می باشد و به هیچ عنوان نباید این کارت ها قابل مشاهده برای بازیکنان باشد.

 

کیوبیتس
بازی فکری کیوبیتس
روش اول بازی کیوبیتس:

یکی از بازیکنان یکی از  کارت های  معما را برمیدارد و بصورتی این کارت را می چرخاند که  الگو  قابل نمایش باشد. دو  نفر دیگر که در بازی مشارکت دارند با کمک مکعب هایی که در اختیار دارند باید بدون اینکه به الگو نگاه کنند همان شکل مورد نظر را بسازند.

بازیکنی که  بتواند زودتر از سایر بازیکنان شکل مورد نظر را بسازد باید دستش را روی کارت بگذارد  و با صدای بلند بگوید کیوبیتس که اگر توانسته باشد الگو را به درستی بچیند کارت به او تعلق گرفته و در صورتی که اشتباه کرده باشد بازی مجدد و از نو آغاز خواهد شد.

روش دوم بازی کیوبیتس:

در روش دوم هم مشابه  روشی که در مطالب بالا توضیح داده شد باید بعد از برداشتن یکی از کارت های الگو ، هر دو بازیکن در یک لحظه و همراه هم مثل انداختن تاس مکعب هایشان بریزند.

و در ادامه هر کدام از بازیکنان باید تلاش کنند باتوجه به وجه بالایی مکعب، الگویی که کارت معما نشان می دهد را بسازند.

شما باید باتوجه به الگو و به کمک مکعب های شبیه آنها ، قسمتی از الگو را تکمیل کنید.

که  در این روش شما  هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد زیرا که کمی شانس چاشنی بازی می‌گردد و   اگر خوش شانس باشید و بتوانید در همان دور اول طرح الگو را با مکعبهایتان تکمیل کنید؛ میتوانید با گذاشتن دستتان روی کارت کلمه کیوبیتس را اعلام و در صورت درست بودن کارت به شما تعلق خواهد گرفت.

اگر الگو چیده شده با الگو کارت معما تفاوت داشت باید بازی دوباره و مجدد شروع شود؛اما درصورتی که  موفق به تکمیل مکعب ها در دور اول نشدید، مکعب هایی که تا به اینجای بازی استفاده نشده است مجدد مثل تاس روی میز بریزید با توجه به طرح های جدیدی که روی مکعب ظاهر می شود بتوانید بازی راادامه داده و مشابه  الگو کارت را تکمیل کنید.

روش سوم بازی کیوبیتس:

یکی از کارتهای معما را بردارید و آن را بصورتی بچرخوانید که الگو مشاهده نگردد. در این روش تنها 10 ثانیه فرصت دارید تا به الگو نگاه کنید و تصویر مربوط به آن را در ذهن و حافظه بسپارید .

بعد از اتمام 10 ثانیه زمان شما باید کارت معما را برگردانید و با توجه به تصویری که در ذهنتان وجود دارد شکل مربوط به الگو را بسازید.

هر بازیکن که بتواند شکل مربوط به  الگو را  سریعتر تکمیل  و بچیند و تعداد مکعبهای بیشتری را درست در مکان صحیح خودش قرار دهد، مشابه روش های قبل با گفتن کلمه کیوبیتس اعلام میکند و در صورت درست بودت  کارت معما به او تعلق خواهد گرفت.

هر روش از بازی فکری کیوبیتس را باید تا سه دور بازی نمایید و در  انتها کسی که از سایرین کارت بیشتری جمع کرده باشد برنده نهایی می باشد.

روش انفرادی و تکنفره بازی کیوبیتس:

اگر بخواهید بازی کیوبیتس را به تنهایی بازی کنید می بایست در بازه زمانی معین، به عنوان مثال یک ربع ساعت ، در هرکدام  از روشهای بالا که توضیح داده شد بتوانید  تعداد بیشتری  از الگوهای کارت تکمیل نمایید.

روش گروهی بازی کیوبیتس:

بازی کیوبیتس بصورت تک نفره ، دو نفر و یا مشارکتی امکان انجام دارد که در صورتی که میخواهید گروهی به انجام آن بپردازید باید توجه به تعداد بازیکنان به دو گروه تقسیم شوید و بازیکنان هرگروه به نوبت اقدام به چیدن الگو نمایند.

اگر بازیکنی از یک گروه الگو را بصورت اشتباه بچیند نفر بعدی می تواند آن را اصلاح کند؛ اما دقت داشته باشید که هر گروه در هر دور بازی تنها امکان انجام  یکبار جابه جایی را دارد.

در نهایت برنده بازی فکری کیوبیتس در این روش گروهی می باشد که زودتر الگو را خواهد ساخت.

 

شما می توانید از فروشگاه بازی های فکری اینجا باتو بازی کیوبیتس را با قیمت مناسب تهیه و از انجام آن لذت ببرید.

بازی فکری کیوبیتس Q.bitz

امروزه با توجه به اهمیت ایجاد علاقه به تقویت ذهن در کشور های پیشرفته فستیوال و جشنواره های مختلفی برای بازی های فکری در نظر گرفته شده است.

ما در گروه اینجا باتو با در نظر داشتن این هدف مهم علاوه بر معرفی و در دسترس قرار دادن بازی های فکری مفید در بخش مجزایی تحت عنوان مجله بازی های فکری اقدام به تهیه اخبار ،مقالات و آموزش های مختلفی نموده ایم که شما همراهان عزیز را دعوت به بازدید از این بخش می نماییم.

همچنین یکی از موارد دلگرم کننده ایجاد انجمن بازی‌های فکری فدراسیون ورزش‌های همگانی در کشور است که در صورت تمایل میتوانید در این زمینه نیز اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا